Angry Birds juhlii 10-vuotissynttäreitään ja tukee lapsia kriisien keskellä
Rovion ja Suomen UNICEFin kumppanuus saa uuden elementin, kun vihaisten lintujen juhlakampanja muuttaa vihan positiiviseksi voimaksi.
Paljon
onnea
Angry Birds juhlii 10-vuotissyntymäpäiväänsä joulukuun 11. päivä, joka sattumoisin on myös UNICEFin syntymäpäivä!
”Bring the Anger” -juhlakampanja starttaa tänään 12. marraskuuta. Rovio haastaa pelaajat mobiilipeli Angry Birds 2:ssa poksauttamaan yhteensä 10 miljardia possua, ja lahjoittaa puolestaan 100 000 dollaria lasten koulutukseen humanitaarisissa kriiseissä. Pelaaminen on pelaajille maksutonta, eikä heiltä pyydetä lahjoituksia.
Kumppanuus
syvenee
Rovio ja Suomen UNICEF aloittivat keväällä yhteistyön, joka nyt laajenee Angry Birds -kampanjan myötä.
Koulutus on alusta asti ollut kumppanuuden ytimessä, sillä Rovio tukee Senegalissa heille läheistä teemaa, tyttöjen digitaitojen kehitystä. Rovio myös pilotoi Suomen UNICEFin kanssa uudenlaista lahjoituskonseptia.
Angry Birdsin juhlalahjoitus puolestaan suuntautuu lasten koulutuksen tukemiseen humanitaarisissa kriiseissä.
– Olemme innoissamme, kun yhteistyömme laajenee Angry Birds 2 -pelissä osana 10-vuotisjuhlaa, sanoo Angry Birdsin brändijohtaja Stephen Porter.
– Olemme kuluneen vuosikymmenen aikana käyttäneet vihaa monen hyvän asian edistämiseen, ja nyt meillä on jälleen upea mahdollisuus levittää viestiä faneillemme ja antaa heidän näyttää tukensa. Kymmenen miljardin possun poksautus on heille lasten leikkiä!
Koulunkäynti pitää
lapset kiinni tulevaisuudessa
Joka neljäs lapsi maailmassa asuu maassa, jota koettelee aseellinen kriisi tai luonnonkatastrofi. Koulunkäynti kriisin keskellä on paljon muutakin kuin oppimista.
Koulu tuo turvaa ja rutiineja lapsen elämään, ja pitää hänet kiinni normaalissa arjessa vaikeidenkin olosuhteiden keskellä. Kouluissa myös jaetaan ruokaa ja puhdasta vettä, sekä pystytään tarjoamaan perusterveydenhoitoa ja psykososiaalista tukea traumojen käsittelyyn.
UNICEF auttoi viime vuonna 6,9 miljoonaa lasta jatkamaan koulua kriisien keskellä.
Lisätietoja
Jon Howard
Head of Communication and PR,
[email protected], 040 663 5434
Hanna-Leena Markus
avainasiakasvastaava, Suomen UNICEF
[email protected], 040 560 3959